Jobs

Heeft u interesse voor een van onze jobaanbiedingen? Aarzel dan niet en solliciteer om ons team te komen vervoegen.

  • Key responsibilities:

    · Manage, analyze and settle claims for and from clients in accordance with the conditions agreed by the parties in the Marine & Liability insurance policies.

    · Investigate the circumstances of the claims and formulate proposals for a solution, negotiate with insureds and brokers in the claims management

    · Permanent communication with the underwriting department to proactively monitor the results of insurance policies requiring a close review

    · Introduce recoveries against third parties

    · Participate in technical workgroups

    Profile:

    · Bachelor’s degree or Master degree in finance & insurance, logistics, foreign trade, law (or any equivalent through experience)

    · You have preferably already a working experience, ideally related to logistics, claims management (or any equivalent)

    · Mother tongue level in French or Dutch and show very good oral and written language skills in the other language + English.

    · Analytical and critical mind and capable of summarizing information

    · Good communication skills and an assertive attitude in finding solutions

    · Team player

    Our bid:

    · Our central offices are located Berchem and in the center of Brussels, both locations easily accessible by public transport

    · Small team and pleasant working atmosphere / flexible homeworking possibilities

    · Continuous skills development thanks to a strong technical environment and thanks to trainings offered by the Belgian Marine Insurance market

    · Career in connection with one of the most interesting & fast-moving sector of the Belgian economy: transport & logistics

    · Position in one of the first Marine Insurance player in Belgium

    · Attractive salary supplemented by a number of fringe benefits

    Solliciteren
  • Job description:

    Je zal deel uitmaken van een dynamisch team van 6 mensen en je voornaamste taken zijn:

    • Inboeken en controleren van premieborderellen van onze makelaars
    • Faciliteren van de informatiestroom tussen de verschillende afdelingen (Onderschrijving, Schade en Boekhouding).
    • Opmaken en alimenteren van het beheersysteem met o.a. nieuwe offertes, polissen en bijvoegsels.
    • Ondersteunen van de onderschrijvingsteams Marine bij het administratief beheer van de portefeuille (ondertekenen van documenten, bijvoegsels, rapportering, enz.).
    • Meewerken aan de verbetering van het werkingsproces.

    Onze verwachtingen:

    • Je hebt minimaal een diploma hoger onderwijs of aantoonbare ervaring waaruit vergelijkbaar werk- en denkniveau blijkt.
    • Je bent Nederlandstalig of Franstalig met een uitstekende kennis van de 2e taal (geschreven en gesproken), vloeiend Engels is een pluspunt.
    • Je kan zowel in teamverband als zelfstandig werken en hebt oog voor detail.
    • Je toont initiatief, organisatie en structuur in je werk.
    • Je beheerst basis computervaardigheden, zoals het MS-office package.

    Wij bieden :

    De kans om de wereld van transportverzekeringen van A tot Z te leren kennen. We hebben zelfs een eigen academie – check onze website.

    • Je komt terecht in een klein, hecht team, in een transparante organisatie
    • Wij bieden je een marktconform salaris met aantrekkelijke extra-legale voordelen zoals maaltijdcheques en groeps- en hospitalisatieverzekeringen.
    • Daarnaast bieden wij natuurlijk voldoende ruimte voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling.
    • Wij hebben kantoren in Antwerpen en Brussel. We hebben een thuiswerkregeling om een goede balans tussen werk- en privéleven te faciliteren.
    Solliciteren
  • Role / Experience

    We are looking for an enthusiastic and dedicated (Junior) Underwriting Officer to assist our Art & Patrimony underwriting team in delivering a high quality service, with some experience within the financial area, preferably insurance. A legal scolarship, law bachelor or bachelor in economics are required.

    You will be in close cooperation with the underwriters, assisting with everyday underwriting matters and providing support for administrative aspects.

    Key responsibilities

    • Managing business in a cost-effective manner and in accordance with the individual underwriting authority level;
    • Assist in underwriting new business according to the “guidelines” set out by our Insurance Companies;
    • Assessing and evaluating Art & Patrimony insurance risks, measuring risk exposure and premium quotations;
    • Preparing underwriting matters for existing accounts, editing endorsements and registering contracts and data;
    • Controlling and issuing various types of Insurance documents;
    • Handling day-to-day policy issues;
    • Following up premium settlements in order to maintain an accurate management of the portfolio;
    • Liaising and building up strong relationships with brokers and other network professionals;
    • Knowledge of the brokerage in Belgium is a plus

    Skills

    Language skills – Dutch and French mandatory, English is a plus.

    Accuracy and attention for detail

    The right attitude to learn new skills and ability to absorb technical information

    Our bid:

    • Our offices are located in the center of Brussels, easily accessible by public transport
    • Small team and pleasant working atmosphere / conditions
    • Continuous skills development thanks to a strong technical environment
    • Career in connection with Art, Pleasure crafts & Luxury goods.
    • Position in the first Private Insurer in Brussels
    • Attractive salary supplemented by a number of fringe benefits
    Solliciteren
Door verder te surfen op de website verheyen.be, aanvaardt u het gebruik van cookies. Meer info